Cannes Lions 2019 disainikategooria võitis projekt, mis lahendab loovinimeste piiratud füüsilise võimekusega seotud probleeme

Eile õhtul jagati loovusfestivalil Cannes Lions lõvisid
disainikategooria võitjatele. Peaauhinna ehk Grand prix võitis Google’i projekt
“Creatability”, mis võimaldab näiteks kurdil heliloojal muusikat
näha.

Pildil: Google Creatability

Maailmas elab ligi miljard mingit sorti puudega inimest. Hinnanguliselt 110 kuni 190 miljonil neist on tõsine puue. Paljud neist on kunstnikud, heliloojad ja disainerid. Google Creative Lab töötas
välja lahenduse, mis võimaldab inimesel oma nägu liigutades või häält tehes
arvutiprogrammidega suhelda, muutes nii loovtööriistad kõigile
kättesaadavaks. Tutvu võidutööga: 

Vaata ka: Google Creatability 

Kuldlõvide võitjad: 

Stabilo feministlik kampaania “Highlight the
Remarkable”
kirjutas ajalugu ümber. Kui tavaliselt märgistatakse markeriga
tekstis tähtsaid sõnu, siis Stabilo highlightis naisi, kes oma
ajaloolise panuse eest kunagi väärilist tunnustust ei olnud pälvinud. Agentuur: DDB
Düsseldorf. 


“The Gun Violence History Book”
. Raamat, mis on
võtnud eesmärgiks teha seda, mida seadused ei suuda – peatada vägivald. Klient:
The Illinois Council Against Handgun Violence. Agentuur: FCB Chicago.

The Illinois Council Against Handgun Violence võitis
disainikategoorias teisegi kulla – digitaalse installatsiooni eest “The Most Dangerous Street”, mille eesmärgiks oli mõjutada
valimistulemusi ja survestada poliitikuid võtma vastu relvakasutust piiravaid
seadusi.

Tokyos toimuvad 2020. aastal nii olümpia- kui ka
paraolümpiamängud. Paraku tundis paraolümpia vastu huvi vaid 1% jaapanlastest.
Jaapani paralauatennise assotsiatsioon pani tavainimesed piiratud füüsilise
võimekusega sportlase kingadesse, et nad mõistaks, kui nõudlik sport on parasport. Tänu
kampaaniale “The Most Challenging Ping Pong Table” kasvas Jaapanis huvi
paraspordi vastu 92%. Agentuur: TBWA Hakuhodo. 

2016. aasta andmetel tarbib 80% USA tiinekatest iga päev
digitaalset sisu, aga paberkandjal raamatuid loeb neist vaid 20% – madalaim
protsent läbi aegade. Tihti süüdistatakse sotsiaalmeediat inimeste vaimse
võimekuse pärssimises. Ajal, mil paljud koostavad väärtkirjandusele nekrolooge,
tuli New Yorgi raamatukogu välja uudse kampaaniaga
“Insta Novels”, mis andis raamatutele Instagramis uue elu ja pani
noored jälle lugema. Agentuur: Mother New York. 

Microsoft muutis sõna otses mõttes mängu ja lõi piiratud
füüsilise võimekusega arvutimängude mängijatele, keda on ainuüksi USAs kokku 33
miljonit, võimaluse vabalt kaasa lüüa. Ka mängukonsooli pakend muudeti
kasutajasõbralikuks, lihtsamini avatavaks. Nüüd saavad kõik mängida. Kampaania “Changing
the Game”
agentuuriks on McCann New York. 

Cannes Lions on maailma suurim loovusfestival, miks toimub traditsiooniliselt Prantsusmaal Cannes’i linnas. Tänavu kestab festival 5 päeva, 17. – 21 juunini. 

Tutvu kõigi disainikategooria võidutöödega: Cannes Lions: The Work

Kokkuvõtte tegi: Silja Oja, Turundajate Liit

Kõik uudised