Kõik uudised

C-hepatiidi ennetuskampaania “Tiit C. Hepa” pälvis Poolas rahvusvahelise tunnustuse

PR Concept võitis C-hepatiidi teavituskampaania “Tiit C. Hepa” eest Varssavis aasta parima suhtekorraldusprojekti tiitli. Tutvu kampaania case study'ga.

Fotol: Public Dialoge'i  tegevdirektor Pawel Bylicki, Poola endine president Aleksander Kwasniewski, PR Concepti juht Aive Hiiepuu ja IPRN-i tegevdirektor Luis Gonzalez 

18. – 22. mail toimus Varssavis Rahvusvahelise Avalike Suhete Võrgu (IPRN) aastakoosolek ja konverents, kuhu tulid kokku 25 riigi professionaalid, teiste seas PR Concept Eestist, et jagada mõtteid kommunikatsioonivaldkonda mõjutavatest suundumustest. Konverentsi peaesinejaks oli Poola Vabariigi endine president Aleksander Kwasniewski. 

Nii nagu igal aastal, jagati ka seekord IPRN-il auhindu parimatele avalike suhete- ja kommunikatsiooniprojektidele üle kogu maailma.  

Sel aastal võitis Eesti agentuur PR Concept C-hepatiidi teavituskampaania “Tiit C. Hepa” eest aasta parima projekti tiitli. PR Concept on alles esimest esimest aastat võrgustiku liige ja see oli esimene kord organsiatsiooni ajaloos, kui IPRN-i uus liige kohe nii kõrge auhinna sai.  

Case video:


C-hepatiidi teavituskampaaniast lähemalt: 

Loovagentuur: Utopia
Kommunikatsiooniagentuur: PR Concept
Klient: Eesti Vähiliit 
Toetajad: ravimitootja AbbVie ja meditsiinilabor SYNLAB
Kampaania periood: 2015-2017 
Auhinnad: Balticbest 2015 hõbe, Kuldmuna 2016 pronks, IPRN 2019 aasta parim projekt

Maailmas on miljoneid haigusi, terviseteemalisi üleskutseid, sotsiaalseid algatusi ja heategevuslikke üritusi. Kõik need võitlevad inimeste tähelepanu pärast. Paraku suudab inimeste tähelepanu pälvida piiratud arv teemasid. Et olla teema, mis jääb silma, on vaja olla teistmoodi ja eriline.  

Hepatiit on A- ja B-vormi vastu vaktsineerimise üleskutsetega erinevatest kampaaniatest teemana korduvalt läbi käinud. Kuna C-hepatiidi näol on tegu täiesti teise haigusega, võib eelnev informeeritus siinkohal isegi kahjulik olla, sest vaataja võib arvata, et tegu on taas ühe hepatiidi vastu vaktsineerimisega, mis tal juba tehtud, süvenemata, mida talle tegelikult öelda tahetakse. 

Kõige lihtsam sotsiaalkampaania strateegia on hirmutamine, näidates teema suurt ohtlikkust ning pakkudes välja lahendust hirmu ületamiseks. PR Concept ja Utopia otsustasid seda teed mitte minna, uskudes, et positiivsem, sõbralikum ja humoorikam lahendus on kokkuvõttes tõhusam. 

Kampaaniaga sooviti esmalt pöörata inimeste tähelepanu C-hepatiidile, rääkida haiguse iseloomust ning aidata mäletada haiguse nime ja olemust. Alles teises järjekorras eeldati, et kaasneb ka reaalne tegevus – et riskigruppide liikmed hakkavad end ka testima. 

Kampaania käigus lõi loovagentuur Utopia Tiit C. Hepa nimelise tegelase, kes kehastas kõike seda halba, mida C-hepatiit teeb.  

Ühel ilusal päeval tahtis Tiit C Hepa Facebookis ilmselt ka sinu sõbraks saada. Tõenäoliselt sa võtsid ta sõbraks või vaatasid ta profiili. Ja siis unustasid teema. Aga varsti kohtusid Hepa Tiiduga ka mujal: mees võttis usinalt veebis sõna, paistis silma värvika, provotseeriva või jabura stiiliga. Siis nägid sama meest tähelepanu püüdmas Ringvaate akna taga, käepigitusi kogudes Guinessi rekordit püstimas Balti Jaamas jne.

Viiruskampaaniast jõuti meediakampaaniani: Tiidu“müsteerium” leidis lahenduse veebsaidil unlikechepatiit.ee 

Meediakampaania raames loodi kolm teleklippi, mida lasti eetrisse ühe kuu jooksul, kutsudes kindlaid sihtgruppe üles minema ennast testima. Sihtgrupid olid järgmised: inimesed, kes on sündinud vahemikus 1945-1960; inimesed, kes olid saanud vereülekannet enne 1994. aastat ja inimesed, kes olid lasknud ennast tätoveerida nurgataguses salongis. 

Vähiliidu roll ja seos: 

Kuna C-hepatiit on hiiliv haigus, siis võivad inimesed viirust kanda 20 aastat ilma, et nad seda teaksid. Seetõttu avastatakse haigus tihti liiga hilja ja selle tagajärjel võib tekkida maksavähk. Vähiliit osales kampaanias kui kampaania eestvedaja. 

Kokkuvõte etappidest: 

  • C-hepatiidi personifitseerimine Tiit C. Hepa näol: kui on inimene, siis saab teda tunda ja temast midagi teada;
  • Viiruskampaania, kus Tiit loob endale vastuolulise identiteedi;
  • Meediakampaania, mis kutsub üles Tiitu unlike’ima, rääkides nii kogu C-hepatiidi loo;
  • Hilisemas faasis üleskutse testimisele.
 

IPRN-ist lähemalt: 

IPRN loodi 1995. aastal ja on nüüd üks maailma suurimaid sõltumatute agentuuride võrgustikke. Organisatsioonil on 50 liiget 80 maailma linnast, kattes turud Põhja- ja Lõuna-Ameerikas, Lääne- ja Ida-Euroopas, Lähis-Idas, Aafrikas, Kaug-Idas ja Austraalias. Liikmete kombineeritud teenustasutulu ületab 500 miljonit dollarit ning personali arv küündib üle 7000. Igal aastal korraldab üks liige võrgu üldkoosoleku ja konverentsi, kus osalevad kõik liikmed. Järgmine toimub Lissabonis 2020. aasta mais, mille korraldajaks on Central de Informaçao. Vaata veebilehte: www.IPRN.com           

Silja Oja, Turundajate Liit