Anti Jürgenstein Maanteeameti kampaaniast “Võta aega, mitte elu”: meie eesmärk oligi tekitada ebamugavustunnet

Mitte keegi meist
ei astu hommikul uksest välja mõttega, et täna sõidan kellegi vigaseks või
surnuks. Isegi vähese kiiruseületamise puhul võib see aga juhtuda. Maanteeameti
uus kampaania koputab südametunnistusele, meenutades, et õnnetus muudab paljude
elusid ja kannatajaks ei ole ainult ohver. Kampaaniast “Võta aega, mitte elu”
räägib lähemalt Optimist Creative’i loovjuht Anti Jürgenstein. „See on meie
jaoks olnud üks keerulisemaid projekte ja seda eelkõige emotsionaalselt,” tunnistab ta.

23. aprillist 20.
maini kestva kampaania eesmärk on liiklejatele teadvustada, kui vähe me kiirust
ületades oma aega kokku hoiame ja kui rasked võivad olla kiiruse ületamise
tagajärjed. Liiklemine peaks lähtuma põhimõttest võtta aega, mitte elusid. Kampaaniaga
jutustatakse kahe perekonna tõestisündinud lood.  

Madise venna lugu: 

Küllikese isa
lugu:

Kampaania
tellijaks on Maanteeamet ja teostajaks loovagentuur Optimist Creative koostöös Get Shot
Films
iga. 


Fotol: Optimist Creative’i loovjuht ja üks asutajatest Anti Jürgenstein

Optimist Creative’i loovjuht Anti Jürgenstein:
 

„See projekt on
olnud meie jaoks väga eriline, üsna keeruline ja sellega on kaasnenud palju
emotsioone. Meie käivitajaks oli teema relevantsus ja võimalus luua lahendus,
mis publikut päriselt kõnetaks ja käitumist või mõtteviisi muudaks.  

Julgen tunnistada, et uudis Maanteeameti konkursi võidust tuli meile üllatusena. Kuigi me läheme alati võitma, siis seekord kahtlesime, kas nii
julge ja mitmes mõttes ebamugav lahendus võiks osutuda valituks. Siinkohal
kergitan kübarat tellijale, kes julges meiega koos selle riskantse
teekonna ette võtta, mitte sahistada vaikselt turvalistel radadel.  

Rõõm segunes aga ehmatusega, sest pakutud lahendus oli vaja ka ellu viia ja kõige suurem
väljakutse oli leida vaprad inimesed, kes oleks valmis haavad lahti rebima ja
rääkima enda lähedase traagilisest hukkumisest. Sellist andmebaasi meie
käsutuses ei ole ja guugeldades neid ei leia. Lisaks oli veel mitmeid kitsendavaid
asjaolusid, seega tegelesime põhimõtteliselt käeraudade ja sangpommiga
ujumisega. Siin on jälle kiitmise koht – Get Shot Films tegi imet ja aitas meil
välja ujuda, leides õiged inimesed, kellel olid rääkida raputavad lood. 

See on meie jaoks olnud üks keerulisemaid projekte ja seda eelkõige
emotsionaalselt. Kuna olime ise hingega asja juures, siis oli väga keeruline
tunda rõõmu ka õnnestumise hetkedel, mil saime osalejate ja hukkunute lähedaste
nõusolekud lugude jutustamiseks või hukkunud noorte inimeste fotode
eksponeerimiseks. 

Kui esimest korda
vaatasime koos meeskonnaga filmitud materjali, kestis ruumis veel pikalt vaikus
pärast filmi lõppemist. Meie eesmärk oligi tekitada ebamugavustunnet. 

Piirkiiruse
järgimist propageerivaid kampaaniaid on Eestis läbi viidud juba aastaid, kuid
probleem on jätkuvalt terav. Me tahtsime luua lahenduse, millel on potentsiaali
muuta olukorda päriselt. Rahvas on juba
ära harjunud vingelt lavastatud ja teostatud lugude vaatamisega. Me otsustasime
olla toorelt ausad ja panna lauale päris inimesed, päris lood, päris
emotsioonid. Me ei ilustanud midagi, ei muutnud lugusid kurvemaks või
dramaatilisemaks. Me ei kirjutanud
ette Küllikesele ja Madisele, mida rääkida. Päris elu võibki olla uskumatult traagiline. 

Jabur on see, kui
lihtne on õnnetusi ennetada – lihtsalt pressi gaasipedaali vähem. Ajavõit on
olematu, kaotus võib olla korvamatu. 

Siia lõppu lisan
veel ühe tänu. Selle kõige suurema. Oleme lõputult tänulikud Siimu, Maili ja Heino
lähedastele, et leidsite endas tugevuse rääkida ära need kurvad lood ja andsite
loa kasutada fotosid. Me ei saa seda kunagi teada, aga võib olla tänu oma
vaprusele säästate te teisi kõige suuremast kaotusvalust. Olge hoitud.“ 



Tutvu kampaania
veebilehega: kiirus.mnt.ee/vota-aega-mitte-elu 

Kampaania
väljundid:

  • Välimeediapinnad
  • Televisioon
  • Sotsiaalmeedia-
    ja veebireklaamid
  • Raadiod
  • Kinod
  • Maanteeameti ning
    Politsei- ja Piirivalveameti teenindusbürood
  • Poodide siseraadiod


Silja Oja, Turundajate Liit

Kõik uudised