Algas vastutustundliku alkoholitarbimise kampaania „Kui võtad, võta vett vahele“

Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liidu (ATML) juht Triin Kutberg räägib 5. korda toimuvast kampaaniast lähemalt.

Kampaania „Kui võtad, võta vett vahele“ eesmärgiks on juurutada vastutustundlikku tarbimiskultuuri, kujundades harjumust juua iga alkohoolse klaasi vahele klaas vett. Sel eesmärgil kutsume inimesi üle koos alkoholiga alati tarbima ka piisavas koguses vett.

Miks on vesi oluline? Maks vajab alkoholi läbitöötamiseks vett. Lisaks pärsib alkohol ajus hormooni, mille ülesandeks on reguleerida keha vedelikutasakaalu. Selle tulemusena suureneb urineerimisvajadus ja kehast väljutatakse tavapärasemast rohkem vedelikku. Lisaks aeglustab vee vahelevõtmine alkoholi tarbimise tempot ning aitab paremini tunnetada piiri, mil järgmine klaasike oleks liig.

Oleme varasemalt kampaaniat korraldanud neljal korral, fookus on olnud alkoholitarbimisel meelelahutusasutustes. Viimasel korral jagasime tasuta pudelivett Tulika Takso, Takso24 ja Välk Takso klientidele, kes nädalavahetusel peole või peolt koju sõitsid.

Seekord kohandasime kampaaniasõnumit tulenevalt eriolukorrast ning tulime kampaaniaga välja just sel ajal, mil inimesed eriolukorra piirangute leevenemist tähistama tõttavad.

Liigutasime kampaaniafookuse HoReCas tarbimiselt kodusele tarbimisele ning tuletame meelde: “Kui võtad, võta vett vahele. Ka kodus! Ka suvilas! Ka sõbra juures!”.

Vee vahelevõtmine on üks vastutustundliku alkoholitarbimise põhimõtetest. Et juhtida tähelepanu vastutustundlikele alkoholitarbimise põhimõtetele laiemalt, oleme kodulehel ka teised olulised printsiibid ära toonud. Lisaks toetame veekampaania kaudu KuKu kampaaniat „Selge grupijuht“, sest autojuhid peaksid alkoholist täielikult hoiduma ning eriti tore oleks, kui nad enda seltskonnas endale veevalaja rolli võtaksid ning alkoholi tarbivatele sõpradele vett vahele pakuksid.

Meediakanalite valikul lähtusime muutunud tarbimisest. Kuigi pärast eriolukorra kehtestamist on veebikasutus ning raadiokuulamine suurenenud, on reklaami hind nendes kanalites langenud. Seekord kombineerime raadio-, veebi- ja sotsiaalmeediareklaami. Meie jaoks on tegemist olulise muudatusega, sest varasemate kampaanialainete ajal ei ole me tasulist meediat üldse kasutanud. Oleme otsinud partnereid, kes edastaksid meie sõnumit selle sotsiaalselt vastutustundliku eesmärgi pärast.

Mõõdikuteks on nii meediakajastuste arv, maandusmislehe külastuste arv, online-reklaami ja sotsiaalmeediapostituste jõudmine inimesteni kui ka küsitlus, millega mõõdame kampaania järgselt, kui paljud inimesed on meie kampaaniast kuulnud ning kui paljudel inimestel on harjumus koos alkoholiga vett tarbida.

Kampaania loovagentuur on Dalton ja kommunikatsiooniagentuur META.

Vaata ka: www.vettvahele.ee ja www.facebook.com/vettvahele.

Triin Kutberg
Alkoholitootjate ja maaletoojate liidu tegevjuht


Dalton ja META Advisory on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 77 ettevõtet.

Kõik uudised