Aasta üritusturundusagentuur Orangetime Event: Projektijuhid on meil staarmängijad

Kuldmuna 2019 üks kahest Grand prix’st läks jaanuaris Tallinnas
toimunud Coca-Cola Euroopa regiooni aasta tippkohtumise korraldamise eest
üritusturundusagentuuridele Orangetime Event ja Vool Events, kes tegid sellega
Eestis ajalugu nii ürituse mahu, taseme kui keerukuse poolest. See oli esimene
kord, kui Kuldmuna Grand prix võitis üritusturundusagentuur. Ühtlasi võitis Orangetime ka aasta üritusturundusagentuuri tiitli. 

Turundajate Liit käis
Orangetime’il nende Telliskivis asuvas oranžis majas külas ja vestles loovjuhi Jorven
Viiliku, projektijuhi Enel
Teinemaa ning partneri Maicken-Ninel Lokotariga.

Enel Teinemaa Kuldmuna 2019 galal. Fotograaf: Laura Oks

Orangetime’i kodulehel seisab, et olete üritusDISAINIagentuur.
Mida see tä
hendab? 

Maicken-Ninel
Lokotar
: See tähendab, et oleme koos
oma kliendiga ühise eesmärgi nimel nö. ürituste
arhitektid. Istume kliendiga ühel pool
lauda ja meie ideed sünnivad tiheda koostöö viljana.  

Jorven Viilik: See peegeldab meie tööprotsessi ja metoodikat, kuidas me ülesannetele
läheneme – mõtleme iga detaili läbi, igal asjal
peab olema põhjus ja eesmärk. Üritust ei tehta ürituse pärast. Oluline on, mis
hakkab juhtuma pärast. Kõrgkvaliteediline elluviimine on meie fookus by default.

Mis on Eesti üritusturunduse
kultuuris teie hinnangul viimase 10 aastaga muutunud?
 

Maicken: Olen selles valdkonnas töötanud 6 aastat, nii et 10
aasta tagust kogemust paraku ei ole. Aga kui peaks võrdlema, siis on selge, et
klient on muutunud teadlikumaks. Üritus ei ole enam ammu lihtsalt vahva
koosviibimine, vaid eesmärgistatud sündmus ,millel on mõõdetav tulemus ka
ettevõtte jaoks.  

Enel: Kui täna küsivad kliendid, mida teised teevad, siis
mitte seetõttu, et teha samamoodi, vaid ennekõike, et teha ise uutmoodi. Võrreldes kümne aasta taguse ajaga, on eestlased
usinamad kultuuritarbijad ning oluliselt rohkem käiakse ka väljas söömas. See
on muutnud nii ürituse tellijat kui külalisi teadlikumaks ja nõudlikumaks. Õnneks
ei ole enam palju selliseid üritusi, mille eesmärk on lihtsalt lõbusasti
koos palju õlut ära juua – juba
mitu aastat on pildil mõiste edutainment (education + entertainment), mis tähendab, et lõbusale olemisele soovitakse
külge pookida ka mõni silmaringi laiendav või tööalaselt hariv tegevus või
kõneleja. Ühtlasi on tõusvas trendis ka heategevusliku fookusega üritused ning
järjest enam mõeldakse keskkonnasõbralikkusele. 

Jorven: Traditsioonilisi
suvepäevi ja jõulupidusid tehakse ikka, aga tahetakse teha teistmoodi. Mulle tuli näiteks kliendilt briif: „Teeme suvepäevad, mis ei ole üldse suvepäevad!“. Siit algabki meie tööprotsess
peale. Mulle tundub, et klientidel on
suurem huvi minna muutustega kaasa. 

Millised on Orangetime’i enda
suvepäevad?
 

Jorven: Me lähme kõik koos reisile. Eelmisel aastal käisime näiteks Berliinis, sel aastal lähme Barcelonasse.  

Millega
te oma t
öös täpsemalt tegelete? 

Enel: Minu kui projektijuhi töö on nagu Hunt Kriimsilma
oma – alustades kliendilt briifi saamise,
loovpakkumise valmise eest vastutamise ja eelarve koostamisega ning lõpetades
ürituse kohapealse korralduse juhtimisega. Projektjuht
haldab suurt pilti. Kui avastad end üritusel laudu tõstmas või muid pisiasju tegemas, on projekt kehvasti
juhitud.  

Jorven: Projektijuhid on meil staarmängijad! Nad lahendavad metsikult
keerulise ülesande ära. Minu kui loovjuhi
roll on määrav
pigem alguses, et aidata välja mõelda suund ja hiljem kätt jooksvalt pulsil hoida.
Muuseas, loovust ei rakenda me ainult klientide suunal, vaid ka agentuuri sees.
Kui oma “kodu” on korras, saad pakkuda
klientidele kvaliteeti. 

Mis
teie t
öö raskeks teeb? 

Enel: See on töö, mida kannad endaga kogu aeg kaasas. Ei
ole nii, et kell saab 5 ja pastakas kukub käest. Olles õhtuti või nädalavahetustel töölainelt eemal, tiksuvad erinevad
tööülesanded siiski mõtteis.  

Maicken: Mul on kodus voodi kõrval
märkmik, kuhu panen öösiti oma parimaid mõtteid
kirja. Mõte tuleb, ehmatan üles ja panen selle pimedas
käsikaudu kirja.  

Jorven: Sarnaseid probleeme on palju, aga igal pool ei tööta
sama lahendus. Ei ole nii, et – piltlikult – nael turritab välja ja lahendan selle probleemi lihtsalt haamriga
peale lüües ära. Mida lähemale
me probleemile saame, seda suurem on tõenäosus, et me selle lahendame. Raske on
kuna see on huvitav ja tihti ei saagi rahu enne kui lahendus on olemas.  


Orangetime Events Kuldmuna 2019 galal. Fotograaf: Virgo Haan

Mis
teie t
öö ägedaks teeb?  

Enel: Kolleegid! Ja kliendid, kes saadavad meile õnnestunud ürituste järgselt lilli või torti. Uskuge,
me hindame seda kõrgelt! Äge
on see, et näeme oma töö tulemust vahetult. Paljudes
teistes ametites ei saa eduelamust ise nii füüsiliselt nautida. 

Jorven: Olen Eneliga nõus –
meil on siin tõesti
hea seltskond! Meie töö on raske ja lõbus samal ajal. Ja mulle meeldib
meie mantra: „Get shit done!“. Mis suures pildis näitab usaldust oma kolleegidesse ja
annab vabaduse ise oma ajaga arvestada. Sa ei pea määratud ajal olema kontoris, vaid lihtsalt oma asjad
ära tegema.
Kui tahad, lähed stressad kodus edasi 🙂
Kogu meie agentuur toimib sisemiselt nagu
freelancer. Igaüks on ise oma peremees ja vastutaja.  

Maicken: Meie kontori sisekliima ja tiimi läbisaamine on vinge. Mulle meeldib see tunne,
et sa TAHAD hommikul tööle minna… see ongi äge. Loomulikult teeb palju rõõmu ka klientide positiivne tagasiside.  

Milline on hea klient? 

Enel: Hea klient on püsiklient, sest siis on meil olnud võimalus teda aja jooksul tundma õppida. Avatud kaartidega mängimine ja pidev tagasiside andmine on tähtsad. 

Maicken: Meie
klient 🙂 

Jorven: Hindame kõrgelt kliente, kes meid endale lähedale lasevad ja usaldavad, sest meie töö edu sõltub sellest. Pidev piikide purustamine teeb
tulemuseni jõudmise raskeks. Hea klient julgeb
meie ideedega koos lennata ja riskida. 

itsite tänavu jaanuaris
Tallinnas toimunud Coca-Cola Euroopa regiooni aasta tippkohtumise korraldamise
eest Kuldmunal ü
he peaauhindadest – Grand
prix. 700 Coca-Cola Euroopa v
õtmetöötajat
kohtusid Tallinnas, et ühiselt tulevikku vaadata. 
3-päevane üritus sisaldas 2 konverentsi Tere Tennisekeskuses
ning
õhtuseid pidusid Kultuurikatlas
ja Teras Beachil. Rääkige sellest suursündmusest palun lä
hemalt.  

Maicken: See oli mastaapseim firmaüritus, mis Eestis kunagi
tehtud on! Ühtlasi
ka suurima käibega. 

Jorven: Coca-Cola Baltikum on olnud meie klient juba pikka
aega, aga see tippkohtumine oli väga suur projekt ka Euroopa mastaabis. 

Enel: Ürituse korraldaja leidmiseks tehti konkurss, kus meil
olid vastas Vene ja Poola suured agentuurid, kus töötab kümneid kui mitte sadu
inimesi. Võrreldes
Venemaa ja Poolaga on Eesti turg väike ning ka agentuurid on pisikesed. Meie
8-liikmeline agentuur on Eestis üks suuremaid. Et välismaistele gigantidele
tugevamat vastupanu osutada, haarasime kampa ka teise Eesti agentuuri Vool
Eventsi. 

Saime
Coca-Colalt põhjaliku
briifi ja eelmisel aastal Roomas toimunud ürituse loovpakkumise, mis koosnes ca
kahesajast slaidist ning pea kõigist pakutavatest lahendustest olid ka 3D
visualiseeringud. See andis hea aimduse, milline tase nii mastaapses ja suurte
panustega mängus on.  

Meie kasuks sündinud otsus tehti
Coca-Cola Ida-Euroopa regiooni peakontoris ning kolme kuuga tegime ürituse
nullist kuni teostuseni ära – selle aja sisse jäid nii jõulud kui aastavahetus
ning nii mõnedki muud projektid, mis vajasid ka tähelepanu. 

Maicken: See oli meie jaoks erakordne töö. Väga stressirohke
muidugi, aga meie 300 inimesest koosnev tiim, kelle lõpuks kokku panime, koosnes
positiivsetest inimestest, kes leidsid alati aega, et vahepeal ka nalja visata.
Ilma nendeta oleks see olnud mission impossible.  

Enel: Huvitav kogemus oli teha koostööd Vool
Eventsiga – näha oma konkurendi telgitagustesse, saada aimu nende
loovprotsessist ja projektijuhtimise käekirjast. Et võita, tuli mõelda avatult
ning jagada kõiki pähe turgatanud häid ideid.

Usun, et ehkki peame tõenäoliselt
peagi taas mõnel konkursil omavahel rinda pistma, tegi koostöö mõlemat osapoolt
targemaks ja tugevamaks.


Fotol: Sten Skolimowski, Jorven Viilik, Enel Teinemaa, Kaija Kevvai ja Maicken-Ninel Lokotar. Kuldmuna 2019 galal. Fotograaf: Harry Tiits

Mis oli Vool
Eventsi
roll? Nemad said ju koos teiega selle sündmuse eest Grand prix.
 

Jorven: Sten
Skolimowski
osales tugevalt loovprotsessis ja projektijuht Taavi Esperk haldas õhtuseid pidusid. Tegime koos Eestis
ajalugu nii ürituse mahu, taseme kui keerukuse poolest. 


Fotol: Taavi Esperk Kuldmuna 2019 galal. Fotograaf: Harry Tiits

Kuidas valida omale üritusturundusagentuuri? Mida silmas pidada? 

Enel: Agentuuri nimes võiks sisalduda mõni värv või viide puuviljale 🙂 

Jorven: … ja
asuda võiks agentuur Telliskivis! Aga
tegelikult – astu
agentuuriga suhtlusesse. Siis saavad mõlemad pooled aru kuidas edasi liikuda. Auhinnad
on ka hea kvaliteedi märk.

Maicken: …või tee konkurss, kuhu kutsu mitte rohkem kui 3
pakkujat. 

Milliseid üritusi
teile meeldib teha? Mis teil silmad särama paneb?
 

Enel: Püsiklientide üritusi!  

Jorven: Meile
meeldib näha, kui
sisu toidab tulemust. Kui üritusel on mõju. Et see pole lihtsalt ettevõtte raha kulutamine.  

Kas ilma
üritusteta kuidagi ei saa?
 

Enel: Saab, aga väga kurvalt… 

Võiks ju lihtsalt töötajatel palka tõsta? 

Enel: Teatud piirist alates ei taju inimesed enam palgatõusu kuigi tugeva motivaatorina ning
olulisemaks saavad muud väärtused – töö sisu, keskkond, ümbritsevad inimesed ja
ühisüritused. Näiteks tehnoloogiafirmade vahel käib tugev tööjõusõda ja siin tuleb mängu ettevõtte kui tööandja kuvand –
mainekujundus nii seest- kui väljastpoolt.

Ettevõtted teevad omale tänapäeval loov- ja
meediaagentuure maja sisse. Kas olete kuulnud ka mõnest in-house event
agentuurist? On see üldse mõttekas või võimalik? 

Enel: In-house event agentuur on pigem erandlik,
ent mitmetes ettevõtetes on tööl event managerid, kes on lüliks
agentuuri ja ettevõtte vahel. Kui ettevõte teeb üritusi rohkem kui korra
aastas, on väga hea kui sündmuste korraldamine ei ole kellegi lisaülesanne,
vaid põhitöö. 

Kuidas peaks üritusturundusagentuuri briifima?
Millele eelnevalt mõelda?

Maicken: Piisab ühest A4-st, kõik oluline peaks sinna ära mahtuma –
kes on klient, kes külalised, mis on ürituse sõnum… mida sellega öelda tahetakse, milline on sündmuse
eelarve. Alati on hea saada ülevaade varasematel aastatel toimunust, et vältida
kordusi.  

Enel: Meil on vaja tunnetust, kes see ettevõte on. Näiteks on oluline teada,
milline on ettevõttes
meeste ja naiste osakaal. Kui kõik töötajad on mehed, võiks programmi täita pigem
vastassoo esindajad ja vastupidi. Ühtlasi oleks enne loovpakkumise
koostamist hea teada ka eelarve suurusjärku. 

Kas te pakute oma teenuseid valdkonnapõhiselt eksklusiivselt? Kas see, et
Coca-Cola on on teie püsiklient tähendab, et Pepsi või Saku ei võiks olla? 

Enel: Coca-Cola puhul on tõesti nii, et Pepsi sinna kõrvale ei mahuks. Kui mõni muu
joogitootja sooviks meiega koostööd teha, kinnitaksime seda eelnevalt Coca-Colaga
üle. Samas on meie klientide hulgas mitmeid panku ning ka mitmeid
IT-ettevõtteid – Eesti turg on nii väike, et iga sama valdkonna ettevõtte jaoks
ei jagu eri agentuure.

Intervjueeris: Silja Oja, Turundajate Liit

Kõik uudised