27.10.2022

CANNES’I TRENDID | Tähelepanekud, kuidas loovuse abil müüki tõsta

Cannes Lionsile esitatud töödest jõuab auhinnani vaid 3%. Mainekas konkurss toob oma raportis välja peamised põhjused, miks selleaastased võidutööd žürii imetluse teenisid.

Kuvatõmmis adidase Beyond the Surface kampaaniast.

Järgnevatel nädalatel võtame ette viis teemat, mida raportis põhjalikumalt lahatakse. Esimeseks on Creativity for Growth. 

Uueks aastaks ennustatakse majanduslangust. Seetõttu on ettevõtte müüginumbrite kasvatamiseks eriti oluline appi võtta leidlikkus ja loomingulisus. Sellel aastal esitati Creative Effectiveness Lionsile varasemast 82% rohkem töid! See näitab selgelt, kui palju on hakatud hindama loomingulisust müüginumbrite kasvatamisel. Kuigi Cannes’i loomefestivalil hinnati seda, kui esitatud töödel oli ühiskondlik eesmärk, siis kiideti ka töid, millel oli puhtalt äriline eesmärk.

Raport toob teema juures välja kolm põhilist trendi. 

1) Mõtesta ümber, kuidas oma toodet tutvustada

Nagu näiteks:

  • Kasuta oma loo jutustamiseks huumorit, et hoida inimeste tähelepanu. (nagu tegi Apple)
  • Kui sa annad inimestele toodet proovida, siis oled ühe sammu müügile lähemal. (Samsung)
  • Teadlikkuse kujundamiseks pigem näita, ära räägi. (Three)

Mõtle laiemalt: sa võid brändina näidata vaprust ning lahendada samaaegselt sotsiaalset probleemi. Belgia sõidukite turundaja D’Ieteren demonstreeris, kuidas nende uus transporditeenus vähendas erivajadustega laste kooliteed. See tõi neile ka 80% valitsuse lepingutest.

8e00796c3ac148399e9e2381666a557a

2) Tee lihtsalt, aga hästi

Kui pandeemia tõi endaga kaasa tarneraskused, siis Ameerika lennundusteemaline restoranide kett Wingstop kasutas seda ära ning asetas oma brändi aktuaalsete teemade keskele.

Asjad, mida meeles pidada:

  • Mõtle, kuidas kasutada tühja ruumi, et uut tüüpi kliente enda juurde meelitada. (nagu tegi seda Artotel Group)
  • Kasuta huumorit, et tunnistada oma viga ning sellega kliendid tagasi võita. (Skittles)
  • Hoia enda idee lihtsana ja kasuta seda läbivalt nii poes kui ka pakendil. (Kraft Heinz)

3) Ole välitingimustes uuenduslik 

Julgusta inimesi enda kampaaniates osalema, pakkudes neile kogemust, millest nad ei taha ilma jääda. Adidas paigutas Dubai randa reklaamtahvli, mille sees said naised ujuda. Naised, kes seda võimalust kasutasid, said personaliseeritud postri ning nende ujumist näidati otse Dubai Malli suurel ekraanil. Adidase esinduspoodide läbimüük tõusis esimestel nädalatel 70%.

Pea meeles:

  • Välitingimustes saad pakkuda multisensoorset kogemust, mis äratab idee ellu. (nagu tegi seda NGO MACMA)
  • Silmapaistev välireklaam aitab intriigi esile kutsuda ja sotsiaalmeedia kihama lüüa. (Netlix)
  • Välireklaam töötab veel paremini, kui see on ostukohale võimalikult lähedal. (Pepsi)

Autor: Liis Suuk

Toimetas: Siim Kera

Cannes’i trendid on 5-osaline sari TULI portaalis, kus võtame kokku suurima loovusfestivali olulisemad tähelepanekud.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt